Biztos, hogy nyerni fogunk az M4-es új Tisza hídjával?

A Magyar Építők honlapján azt írják, hogy a Tisza ártere, és Szolnok közelében, a folyó fölött épülő két híd megépítésével, hatalmasat lép előre a város közlekedése. Ha közelebbről megvizsgáljuk az állítást kiderül tenni is kell majd érte.

A Magyar Építők honlapján azt írják, hogy a Tisza ártere, és Szolnok közelében, a folyó fölött épülő két híd megépítésével, hatalmasat lép előre a város közlekedése.

Kép forrása: Magyar Építők

Az M4-es Abony-Törökszentmiklós szakaszán a Duna Aszfalt Zrt. átjárót épít a Tisza felett, Szolnok északi elkerülőjének részeként. Egy új Tisza híd 756 m-es hosszal és egy 416 m hosszú Tisza ártér feletti híd kerül kialakításra. Az M4-es ezen újabb szakaszának átadása 2022 első negyedévére várható, amiről azt mondták, hogy jelenleg minden feltétel adott ehhez az átadáshoz. Ha ez az újabb szakasz elkészül, akkor tulajdonképpen Szolnok körül egy körgyűrű alakul ki.

Kép forrása:Magyar Építők

Arról, hogy ez valóban hatalmas lépés-e a városnak, a Blogszolnok.hu is elmélkedett egyik cikkében. Óvva int attól, hogy azt gondoljuk, meg fogja oldani a belváros forgalmának vagy a helikopteres körforgalom, Szabadság tér környékén kialakuló dugóknak a csökkentését. Nem erről van szó. Hanem arról, hogy ha az észak-déli irányba közlekedők nem vágnak át a városon keresztül és a körgyűrű új nyugati részét veszik igénybe, akkor valóban észrevehető lehet az autóforgalom csökkenése. Ám erre fel kell hívni a figyelmet.

„Nem lenne rossz, ha 2022-re készülve elkezdenénk megértetni a teherfuvarozókkal és akár a 3,5 tonnánál nagyobb járműveket használókkal, hogy konkrét, helyi cél nélkül nem lesz – nem lehet – helyük a vasúti töltés és a Tisza által közrefogott városban.”- mutat rá a Blogszolnok.

A körgyűrű jótékony hatása valóban működhet, de ez attól függ, hogy a város felismeri-e ezt a lehetőséget és él –e vele, akkor a megállapítás igaz, sokat léphet előre a közlekedése.

Megosztás
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter